Marmorbyn.


Älskling.

Alldeles nyss klev vi innanför dörren hem till oss. Efter maten tog vi bilen ut till Marmorbyn och kollade in Linus och Evelinas nya hem. Kanon bra hus har dom hittat! Och sedan tog Fredrik med mig på en rundtur i Marmorbyn, och visade mig vad han gjorde där ute för 10 år sen.

Jag upptäckte att Marmorbyn är inget för mig, det har jag upptäckt för länge sen. För typ 2 år sen, då Fredrik föreslog att vi skulle flytta ut dit. Till det blå huset. Jag skulle aldrig flytta ut till det blå huset, jag skulle få laga mat åt alla bröderna Schön. Och det skulle inte vara någon lugn stund. Då skulle jag hellre bo i ett eget hus. Fredrik upptäckte något helt annat idag. Han upptäckte att han vill verkligen flytta tillbaka dit. Han har sakt att han har velat. Men nu vill han verkligen det efter allt vi åkte runt och tittat på idag. Det finns ju inte så mycket och titta på, men det lilla som finns. Jag tycker Marmorbyn är mysigt. Men jag trivs så bra i stan för tillfället. Jag flyttade från Vingåker för 3 år sen. Och jag vill stanna här ett tag till. Vi båda trivs hur bra som helst i lägenheten, vem vet vart vi hamnar om några år. Vi har olika uppfattningar om Marmorbyn, men vi hinner ändra oss om det flera gånger.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det slut på ledigheten, nu har jag 4 dagars jobb framför mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0