LCHF Glass!

Nu på morgonen har jag gjort en LCHF Glass. Spännande! Ikväll när jag kommer hem från jobbet så ska jag sätta mig i soffan framför en film och bara njuta!









Ingredienser;
3 ägg
3 dl grädde
2 krm vaniljpulver
200 g philadelphiaost

Separera äggulan från vitorna och lägg i separata skålar.

Vispa äggvistan riktigt fast. Det ska gå att vicka upp och ned på skålen utan att äggvitan visar någon som helst tendens att falla ur.

Vispa sedan äggulorna. Rör ner sedan vaniljpulver och philadelphiaost. Rör ner grädden i äggulesmeten.

Vänd sedan försiktigt ner äggvitan i smeten.

Häll över i en gammal glasskartong eller i en plast låda.

Låt stå i frysen cirka 12 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0