Förlossningen i Eskilstuna.

Herregud vad livet kan ta en vändning! Igår förmiddags var vi i Linköping på 3D/4D ultraljud och fick super fina bilder på våran skatt! Jag hade då sammandragningar och han skickade en remiss och vi fick även med ett papper om vi skulle åka in med om det fortsatte så. Jag har haft som mensvärk till och från sen i Tisdags. Men sammandragningarna kom igår på förmiddagen i bilen. Väl hemma från Linköping så åt vi och sammandragningarna fortsatte och Fredrik sa åt mig att ringa. Jag ringde och vi åkte in. Där tog dom ctg och jag hade sammandragningar som kom och gick. Efter det gjorde dom ett ultraljud och sedan visade sig att jag var öppen 3 cm. Vi vart då inlagda på ett rum och tankarna for runt! Jag fick en tablett som gör att bebisens lungor utväxlats snabbare och en tablett som ska stoppa upp förlossningen. På kvällen gjorde dom ctg och jag hade inga sammandragningar varken på kvällen eller natten. Yes tänkte jag! Idag på förmiddagen fick vi träffa en läkare och göra ett ultraljud och en undersökning och det visade sig då att min livmodertapp är jätte tunn och vi kommer få stanna kvar här tills bebisen är ute. Det kan hända imorgon, nästa vecka eller om 2 månader. Det kan dom inte säga. Men sprutor och tabletter får jag som ska stoppa upp detta. Sammandragningarna kommer och går hela tiden. Jag får bara ligga i sängen och bara gå på toa, inget mer. Så här är vi nu och vi kan räkna med att vi kommer vara här tills November om inte längre. Jag längtar hem redan! Nyss fick jag åka rullstol upp till neoavdelningen där förtidigt födda barn ligger. Vi fick massor av bra information och jag vet inte om man kan säga att jag känner mig lugnare men lite kanske. Mycket tankar och känslor går genom en. Men jag har världens bästa blivande pappa vid min sida som är helt cool lugn i galla fall på utsidan och är helt fantastiskt stöd! ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle

Oj vilken händelse du går igenom, håller tummarna att bebisen vill stanna iallafall nån månad till. Lycka till!

2013-08-30 @ 14:53:58
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle

Oj vilken händelse du går igenom, håller tummarna att bebisen vill stanna iallafall nån månad till. Lycka till!

2013-08-30 @ 14:53:58
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle

Oj vilken händelse du går igenom, håller tummarna att bebisen vill stanna iallafall nån månad till. Lycka till!

Svar: Tack Jenny! Det hoppas jag med 😊
Simone

2013-08-30 @ 14:53:59
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja Simone, vad ska man säga? Som du kanske: "Vilken vändning livet kan ta". Nu får du ta det riktigt lugnt och bara ha det så mysigt som du kan. Massor av tålamod och en stor kram vill jag skicka till dig 💕💗💕

Svar: Tack 😊 japp, det är jag och sjukhus sängen ett tag framöver. Men bara bebisen stannar några veckor till så blir jag nöjd! Jag hör av mig vart efter 💕
Simone

2013-08-30 @ 15:21:59
Postat av: sara.

Oj! Hoppas att allting går bra!!

Svar: Tack 😊
Simone

2013-08-30 @ 15:51:02
URL: http://calmdowndearest.webblogg.se
Postat av: Rebecka

Lycka till Simone vi tänker på er och håller tummarna för att allting ska gå bra ❤

Svar: Tack Rebecka! 😊❤
Simone

2013-08-30 @ 17:51:00
Postat av: Malin

Oj Simone, så jobbigt för er!!
Tror ju att det mesta händer av en anledning, kanske för att lära er att ta det lugnt😉
Och tänk vilken tur att ni fick ett infall och åkte till Ullared tidigare, tänk om ni missat det!!
Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra för er!!
Kram till er alla tre💕

Svar: Ja, vi sa det att det var tur att vi var där förra veckan 😊 kram 💕
Simone

2013-08-30 @ 18:36:00
Postat av: Emelie

Hoppas allt går bra!! Har er i tankarna nu och hoppas på de bästa! ☺💕

Svar: Tack Eme! 💕
Simone

2013-08-31 @ 08:14:18
Postat av: Malin

Simone, så olycklig tolkning det blev!!
Jag skrev klumpigt, hade inte en tanke på att det skulle tolkas så! Jag menar bara att DU alltid har gått på högvarv, vilket säkert är ditt normaltempo😃
Jag menade absolut inte att bebis skulle påverkas av det, nej jag tänkte bara på dig, tänkte bara vila nu för sen blir det på bebis villkor😉
Ja, jag menade absolut inte att ni kunde gjort något annorlunda!!
Hoppas du förstår, fy så svårt med skrift och alla dess tolkningar!
Kram💕

2013-08-31 @ 16:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0