Godmorgon säger droppställningen och jag!

Japp, igår efter vi hade varit på neoavdelningen och kom tillbaka till rummet. Så åkte Fredrik hem och hämtade massor av saker. Och jag däremot fick värkar och dom fick satte in dropp istället för att ge mig sprutor i benet. Dom började högt och sedan sänkte och det kändes bra när Fredrik kom tillbaka. Men vid halv 7 hade jag såna värkar att jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Då fick dom höja dosen igen. Men nu under kvällen och natten har dom sänkt den så mycket som är "normalt" att ha! Och det har inte varit någon värk sen 8 igår kväll. Så himla skönt! Så jag hoppas dom kan få till det så här stabilt, inga värkar och bebis mår bra i magen. För då kan jag ligga så här tills November lätt. Igår kväll innan vi somnade så fick vi prata med en jätte bra barnmorska som verkligen gav oss kraft igen. Känslorna och modet till att den stannar ett tag till går upp och ner. Men jag hoppas! ♥

En bild från 3D/4D ultraljudet i Torsdags. Fick jätte fina bilder på ansiktet men känner att dom är för privata. Så Pyrets öra och hand får ni nöja er med!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nu har Rebecka, Sandra och jag fikarast i flytten. Vi tänker på och pratar om dig Simone. Styrkekramar till dig 💜

Svar: Ååå! Hoppas det går bra för er 😊 massor av kramar till er 💕
Simone

2013-08-31 @ 11:00:35
Postat av: Malin

Simone, hoppas ni inte tog illa upp av min kommentar igår, ville bara vara lite positiv och peppande i det jobbiga, menade absolut inte att bagatellisera!
Kram💕

Svar: Nej då Malin! Men har ältat massor av saker om man skulle kunnat gjort det annorlunda. Men vi har inte gjort något fel. Vi har pratat med personal här som säger att det är vanligt att det kan bli så här. Men jag hoppas bebis stannar så länge som möjligt 😊💕
Simone

2013-08-31 @ 12:35:32
Postat av: Malin

Simone, så olycklig tolkning det blev!!
Jag skrev klumpigt, hade inte en tanke på att det skulle tolkas så! Jag menar bara att DU alltid har gått på högvarv, vilket säkert är ditt normaltempo😃
Jag menade absolut inte att bebis skulle påverkas av det, nej jag tänkte bara på dig, tänkte bara vila nu för sen blir det på bebis villkor😉
Ja, jag menade absolut inte att ni kunde gjort något annorlunda!!
Hoppas du förstår, fy så svårt med skrift och alla dess tolkningar!
Kram💕

Svar: Jag förstår Malin! Nu hoppas vi den ligger kvar ett tag till 💕
Simone

2013-08-31 @ 16:10:19
Postat av: Anonym

Ni är så duktiga och allt kommer att gå bra. Älskar er

Svar: Tack 💕
Simone

2013-08-31 @ 16:47:30
Postat av: Johanna

Usch det är så svårt och veta vad man ska skriva såhär, men vi tänker på er. Hoppas bebisen stannar kvar en liten stund till i magen 💕

Svar: Tack Johanna! Varje dag den ligge kvar är värdefull! 💕
Simone

2013-09-01 @ 03:15:42
URL: http://Johannafriskp.blogg.se
Postat av: Kjerstin

Kämpa på tillsammans så kommer ni att klara det här. Lycka till vännen. <3

Svar: Tack Kjerstin! 💕
Simone

2013-09-01 @ 11:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0