Hjälp!

Nu sen en vecka tillbaka har Elsa blivit super missnöjd speciellt inför natten. Så det har blivit gråt och skrik från 20-01:30 typ varje kväll. Och jämt kl 20 det dax att skrika och allt är jätte tråkigt enligt henne. Kan hon klockan tro? Fredrik går runt med henne när hon börjar till kl 23 typ sen måste han ju sova för han ska till jobbet morgonen efter. Sen tar jag över och går runt med henne fram tills efter midnatt. Det enda som passar då är nämligen att hon ska antingen hänga på axeln eller så hon får sitta framåt, sen går man runt och runt. Efter ett tag somnar hon och man lägger ner henne i sängen och hon är tyst i 5 min? Ibland längre för att lura sina föräldrar att hon verkligen somnat. Men hon skojar bara och vaknar och allt börjar om igen. Vi vet varför hon är missnöjd men det är inte lätt att göra något åt det. Hon är jätte tuttig men tar inte napp! Förut har hon använt mig som "napp" men jag duger inte längre? Vi har köpt alla möjliga olika nappar och testat men hon bara trycker ut dom med tungan? Två kvällar nu har hon tuttat på mitt eller Fredriks finger men det funkar ju inte i längden! Så detta börjar bli ett stort problem, det är ju synd om henne!
 
Så nu vill jag ha tips! Hur lär man dom ta napp? Vilka nappar funkar bäst? Hjälp!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle och gravid

oj svår fråga det där. Minelle har alltid tagit MAM napparna, men finns ju hur många som helst. kollar runt och testa olika nappar? har ni testat lägga henne i vagnen istället? M var också väldigt gnällig en period (dock inte tuttig då hon tog napp) och vi fick gå runt med henne i timtals, så vagnen och babuskyddet brukade vi vagga henne i. Vet inte heller om du ammar eller ger flaska eller sond fortfarande men kanske kan vara lite magknip? Hoppas du iallafall hittar ett sätt som funkar för er och Elsa.

Svar: Hej Jenny! Vi har nog köpt nappar för flera hundra snart och hon tar ingen napp. MAM nappen har hon tagit 3 gånger typ. Men vi ska testa ett tag till sen ger vi upp. Hon kanske inte är ett napp barn. När hon är sådär att hon bara skriker så funkar ingenting oftast bara att man går runt med henne i bärsele och går runt i lägenheten. Om man stannar eller sätter sig så skriker hon. Igår matvägrade hon också så jag vet inte riktigt vad det är med henne. ;/ Vi ska prata med dom på BVC imorgon och sedan se vad vågen säger. Jag ammar och hon har gått upp mer än vad hon har behövt förut men det känns jobbigt nu att hon är missnöjd hela tiden. ;(
Simone

2013-12-17 @ 17:33:54
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Frida

Håller med! Svår fråga, Alwin fick napp på neonatalavdelningen och har haft det sen dess. Men vi använde först prematur napp som jag köpte på babyproffsen sen har han haft mam napp dom minsta som finns att köpa på Apoteket och leksaksaffären.
Ibörjan tog han även esska eller vad dom heter, men nu duger bara mam napparna. Kolla babyproffsen dom har massor med nappar. Annars kanske hon bara inte är en napp tjej. Utan söker närhet att det är en period just nu. Hoppas det löser sig för er...

Svar: Hej Frida! Elsa hade ju en prematurnapp som hon fick på avdelningen men sedan köpte vi en prematurnapp från babyproffset men den tog hon aldrig. MAM napp har hon tagit 3 gånger tror jag. Vi ska testa ett tag till sen ger vi upp. Hon kanske inte är något napp barn helt enkelt. Ibland snuttar hon på sin hand så hon kanske hittat sin egen tumme snart ;) Jag vet inte vad hon är i för period. Hon är missnöjd hela tiden. Vi går runt med bärsele hela dagarna och måste GÅ om vi stannar så gråter hon bara ;( Igår matvägrade hon, men vi ska till BVC imorgon så får vi prata med dom och se vad vågen säger. Tack Frida för tipset! :)
Simone

2013-12-17 @ 22:47:28
Postat av: langtansfull.blogg.se

Lion tog MAM napparna i början men sen vägrade han och gör så fortfarande och nu är han ett halvår snart. Jag hade önskat att han kunde ta napp eftersom han har sånt sugbehov så jag får ofrivilligt agera napp på kvällarna, jobbigt. Men det kan vara en period bara för Elsa när hon vill ha extra närhet, annars vagnen brukar fungera för oss att vagga med. Hoppas det löser sig!

Svar: Hej Marina! Elsa har tagit MAM nappen typ 3 gånger. Nu har vi testat alla möjliga olika nappar men snart ger vi upp. Hon kanske inte är ett napp barn bara! Jag vet inte riktigt vad hon är för period, hon är liksom inte nöjd. Igår matvägrade hon. ;/ Imorgon ska vi till BVC så får vi se om hon får i sig tillräckligt med mat, men det hoppas jag. Hon har gått upp fint i vikt hela tiden! :)
Simone

2013-12-19 @ 17:31:34
URL: http://langtansfull.blogg.se/
Postat av: Gäst

http://namnnappen.se/Products.aspx?SalesArticleID=33120
Testa denna. Både min son o dotter tog aldrig napp bara lillfingret. Fick tips om denna o efter 2 dagar så funkar den. Den liksom suger fast i gommen på något vänster. Ser man formen är den ju rund som ett finger. Mina tog bara den här i latex. Finns silikon också men det funka inte. Dom här sälj ej i butik utan man får skicka efter. Är du något i Danmark så finns den typ överallt där. Förr fanns de runda nappar i sverige men de sluta sälja dom för va ej bra för tänderna men mina barn sluta med denna napp runt ca 6 månader för då gick de lättare få dom att använda mam o esska. Hoppas de funkar o lider med dig för inte kul att vara både napp och mat. Man blir så låst.

Svar: Okej, Tack så mycket! Detta blir nog sista nappen ;)
Simone

2013-12-20 @ 16:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0