Igår var jag hos barnmorsan och fick lyssna på hjärtljuden för andra gången. Fredrik missade det igen men nästa gång ska han med och få lyssna. En mycket märklig känsla? Tänk att pyret bor i min mage! När vi var på ultraljudet och dom två gångerna jag har lyssnat på hjärtljuden så får man som en "aha upplevelse". Det blir på riktigt liksom! När jag var i v.18 så kände jag dom där konstiga rörelserna i magen. Jag sa till Fredrik att om det inte är pyret så vet jag inte vad min kropp håller på med? Men jag kände samma sak fler gånger varje kväll och jag kunde konstatera att det var pyret som jag kände! Från början av den här veckan har pyrets gymnastik blivit mer och mer. Nu håller den på där inne hela dagarna, bara jag sätter mig eller stannar så far den runt där inne. Och nu är det en helt annan känsla. Igår kväll när Fredrik och jag hade lagt oss för att sova så började pyret med gymnastiken och då la jag handen på magen och kände rörelserna utanpå magen! Jag blev helt paff och försökte få liv i Fredrik. Varför somnar han bara han nuddar kudden? Han missade det! Men jag kände pyret utanpå magen idag när jag slängde mig på soffan efter jobbet. Så Fredrik ska nog få uppleva det inom kort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0