Halva tiden gjord!

Halva graviditeten är gjord och det känns som tiden bara springer iväg! Dom här 20 veckorna har gått så fort men ändå när jag tänker tillbaka så var det ett bra tag sen vi plussade. Jag har mått sjukt bra dom här 20 veckorna. Jämfört med många andra som är gravida. Haft 4 dagar med världens huvudvärk i v10 och tänkte då, Nu börjar det. Men det har varit det enda. Så jag hoppas att jag får må bra dom sista 20 veckorna också!

Det här med att handla grejer till våran nya familjemedlem. Vi har bara lite kläder just nu. Och det har börjat klia i fingrarna på mig med shopping. Vi har tänkt och köpa barnvagn i Augusti, men jag skulle kunna göra det typ nu! Är det för tidigt? Eller när köpte ni sånt? Vi ska åka till Ullared i September och shoppa saker till pyret där. Känns som det blir lagom tidsmässigt. Då kanske vi vet allt vad vi behöver och jag är nog inte så himla stor hoppas vi! När började ni handla "på riktigt"? Alla stora grejer? Göra i ordning för sovplats och sånt?


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle

Jag handlade lite kläder oså men inte alls mycket. Vagnen beställde vi v. 25 (tror jag?) då det är leveranstid på typ 10 veckor. Men hämtade den inte fören i början av mars. Men vi började smått med de stora grejjerna från vecka 30 :)

Svar: Okej :) vi har bestämt oss för vilken vagn vi vill ha. Och leveranstid är 5 veckor. Men det som gör mig sugen på att beställa nu är att jag får en åkpåse gratis(värd 1300). Därför är jag lite velig :p
Simone

2013-06-28 @ 20:43:39
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Johanna

Vi köpte vagn så vi kunde hämta den en månad innan hon skulle komma. Så i månad fem var jag när vi beställde den. Sängen fick vi tidigt, dem tar ju igen plats när dem inte är ihopskruvade. Jag börjad köpa lite mer kläder runt vecka 23 tror jag, det är så mysigt att samla på sig saker och längta :)

Svar: Okej :) vagnen vi har bestämt oss för har 5 veckor leveranstid. Men det är så att om jag beställer nu, så får jag en åkpåse gratis(värd 1300) och det känns schyst! Så jag vet inte om jag ska vänta med att beställa eller inte. Vi vet ju redan vilken vi ska va :p
Simone

2013-06-29 @ 01:23:37
URL: http://Johannafriskp.blogg.se
Postat av: Emelie - mamma till Maja och Melvin

Vad blir det för vagn då? Bugaboo?:P

Svar: En bugaboo Buffalo. Passar oss bäst och det är den vagn vi båda gillar. :)
Simone

2013-07-01 @ 00:14:20
URL: http://emelieolsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0