15 November, bf dagen!

Idag är dagen då Elsas var beräknad att födas. Idag är dagen vi har längtat efter enda sedan vi fick reda på att hon växte i magen. Men idag blir hon 10 veckor och 4 dagar gammal. Helt galet!  Inte trodde jag att den 29 Augusti när vi åkte in till förlossningen att jag skulle föda barn 3 dagar senare. Igår blev Elsa utskriven från avdelningen och jag börjar gå på min mammaledighet. Jag kommer aldrig glömma dagarna på förlossningen och på neoavdelningen! ♥
 
Här är jag, 13 dagar innan Elsa titta ut. Alldeles för mycket fostervatten och en knöl på moderkakan visades sig, undra på att magen var gigantisk!
 
Jag 3 dagar innan Elsa tittade ut inne på förlossningen, ctg och dropp.
 
 
Elsas hand och Fredriks finger. Hon har nyss kommit ut och dom har nyss kopplat på alla apparater på henne och ska snart läggas in i en transport kuvös och åka till avdelningen.
 
Nyss kommit tillbaka till förlossningsrummet efter att ha åkt med Elsa till avdelningen och sett när hon las in i kuvösen. Efterlängtad "mat" efter inte ha fått ätit på över 24 timmar. Världens bästa sambo på bilden! ♥
 
Elsa 16 timmar gammal. ♥ 1354g kärlek!
 
Elsa 10 veckor gammal. ♥ 3374g kärlek!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ni är bäst, älskar er. Från en stolt mormor.

2013-11-15 @ 19:42:23
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle

Vilken resa ni haft och resan blir bara större :)

Svar: Ja, resan har varit jobbig men den har varit så värt det! ♥
Simone

2013-11-15 @ 20:58:41
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se
Postat av: Jenny - Mamma till Minelle och gravid

Det kan jag hålla med dig om, även fast jag inte har haft det lika jobbigt! :)

2013-12-04 @ 11:00:22
URL: http://jennyjaakkola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0