Mjölkstockning igen!

Alla pratade om hur ont det gör att föda barn men det var ingen som pratade om hur ont det gör att få mjölkstockning! 3 gången på 3 veckor! Inatt/tidigt imorse vaknade jag av att det började ömma i ena bröstet och gick då upp och tog en dusch och värktablett. Vaknade halv 8 och hade så ont att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. 39,2 i feber med värktablett i kroppen! Så nu har jag fått en tablett av personalen som jag hoppas hjälper. Tanken var att jag skulle åka hem och städa idag men det sket sig. Och Fredrik kan ju inte åka då han måste ta hand om Elsa. Så idag kör vi sängläge alla tre och bara är. Städningen får helt enkelt vänta! 




Kommentarer
Postat av: Mormor

Stackars dig, jag vet hur ont och sjuk man blir. Hoppas det ger sig. Elsa sötnos, vilka kinder!! Kram

2013-10-10 @ 10:56:16
Postat av: Sandra

Det enda som hjälpte mig var varma duschar med försiktig massage samt, att amma/pumpa järnet och samtidig massera med två fingrar neråt. Från där man har ont och mot utgången. Har för mig att barnet ska ligga med hakan mot det onda. Kör du pump så kan man ju inte riktigt välja. Det gör ont, men blir bättre. Men man måste vara försiktig med massagen. Hoppas det blir bättre. Hade min son på neo också. Vet hur det är. Hoppas ni får komma hem snart och njuta av bebis tiden mer påriktigt. Lycka till med allt!

2013-10-10 @ 11:46:07
Postat av: kasunic

Stackare:( har hört att de ska göra fruktansvärt ont :( Hoppas de blir bättre snart. Gud va söt Elsa är :D och så stor hon har blivit :')

2013-10-10 @ 12:16:04
Postat av: Anonym

vet precis hur ont det kan göra, det som hjälpte mig var akupunktur. kolla med demom de har den möjigheten. Lycka till! Krama eran lilla goding från oss.Kramizar

2013-10-10 @ 23:03:09
Postat av: Anonym

Det var jag Kjerstin som skrev glömde att fylla i det. Kram igen

2013-10-10 @ 23:04:22
Postat av: Pernilla

Stackars dig Simone! Det är inte kul med mjölkstockning 😢. Pumpa på nu, ofta ofta. 💗💕💗

2013-10-11 @ 17:02:13
Postat av: Svärmor Annika

Jösses vad hon är lik Fredrik!! Prova det gamla hederliga med fetvadd. Är risk att du får det gång på gång....... :-( Jag slet med det med Charlie som jag berättade för dig. Till slut gick jag runt med fetvadd i bh:n och det funkade relativt bra. Gammalt beprövat knep. Kram!

Svar: Haha, visst är hon! ;) Fetvadd är provat och väldigt skönt! :)
Simone

2013-10-14 @ 19:43:04
URL: http://maltezia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0