Livet som prematurföräldrar.

I Måndags började ett helt nytt liv för oss. Inte trodde jag för en vecka sedan att vi skulle få träffa pyret som låg i min mage och sparka redan nu. Igår efter att vi hade vaknat så gick vi till henne direkt! Dom informerade lite om alla apparater som satt på henne och sedan fick vi byta blöja på henne. Det är inte lätt när hon ligger i en kuvös och luckor på sidorna man ska sträcka in händerna in i och sedan alla sladdar man ska hålla reda på. Men det gick fint! Sedan fick vi sätta oss i varsin fåtölj och ha henne på bröstet hud mot hud med en filt över henne. Det kallas känguru metoden och det är det bästa för barnet. Bättre än kuvösen. Vi hade trott att hon skulle ligga i kuvösen hela tiden och sedan att vi fick sträcka in händerna. Men dom vill gärna att vi sitter hud mot hud med henne några timmar. Och det gör vi mer än gärna! Vi fick även vara med att ge henne mat genom näsan med en spruta och det gick fin fint! Fredrik var med och koppla in alla sladdar på henne när dom flyttade henne från mig till kuvösen. Så igår fick vi lära oss mycket. Dom hjälpte oss även med papper som ska till försäkringskassan då vi blir kvar här på sjukhuset till November. Det känns lång tid men hon är värd allt! Vi var även hemma igår och hämtade grejer och vi båda var super stressade och ville bara tillbaka till sjukhuset! Så igår kväll var vi trötta efter dagen. Men idag är det en ny dag och jag har nya funderingar och frågor till dom. Nu ska jag hämta frukost till oss och sedan ska vi gå över till våran lilla tjej!

Det känns så konstigt att hon är här men ändå så självklart! ♥


Kommentarer
Postat av: kasunic

Herreminskapare vad liten hon är!!! Gud vilken sötnos ni har fått, så mysig ♥

Svar: Ja, hon är pytteliten! Dock tyckte jag hon var mindre idag än igår, haha! Man blir nog lite blind när man får se "normal" stora bebisar som är 40 veckor 😊
Simone

2013-09-04 @ 08:38:43
Postat av: Johanna

Vad skönt att läsa att allt är bra och vilken stark liten tös ni har! Det har ni gjort bra :)

Svar: Ja, hon är en krigare! :)
Simone

2013-09-04 @ 09:07:13
URL: http://Johannafriskp.blogg.se
Postat av: Anonym

Mormors sötnos!!

Svar:
Simone

2013-09-04 @ 09:54:34
Postat av: Carro p

Vilken liten tjej och vilken kämpe! Önskar er all lycka i världen och jag hoppas att ni mår så bra som ni kan! Bamsekram!

Svar: Tack 😊
Simone

2013-09-04 @ 11:08:29
Postat av: Felicia Carlén

Stort grattis till er! <3

Svar: Tack 😊
Simone

2013-09-04 @ 15:05:40
Postat av: Hanna Runesdotter - mamma till Thristan och Thexas

Men heeej!
Här sitter jag i godan ro och läser igenom lite kommentarer på min blogg och såg att ni ovkså varit i Linköping på ultraljud. Så går jag in här och ser att ni fått barn!! Herreguuuud. Först och främst - STORT GRATTIS! Vad skönt att allt verkar ha gått så bra ändå! Exakt i vilken vecka föddes hon? Tänker på er och skickar massa kramar! /Hanna

Svar: Ja, vi var på ultraljud i torsdags den 29 i Linköping! Fick jätte fina bilder :) ja, efter ultraljudet så drog vi till Eskilstuna och i måndags så föddes hon. Helt overkligt! :) hon föddes i v29+3. Hon är liten men så stark! :)
Simone

2013-09-04 @ 21:31:04
URL: http://hannarunesdotter.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0