Sittdel.

Elsa ligger för tillfället i liggdelen i vagnen och har varit nöjd med det. Jag har märkt att hon har blivit nyfiken när vi varit ute och gått och hon har varit vaken vad som händer utanför liggdelen. Min tanke var att vi skulle byta till sittdelen i Maj. Men igår kväll när jag och Maria var ute och gick så skrek hon från och till typ halva vägen och då tog jag upp henne och hon blev knäpp tyst och så nöjd. Så jag bar henne resten av promenaden och hon sa inte ett knyst. Jag behövde inte få dåligt samvete att jag inte tog mig till gymmet igår. Nått gott hade det väl med sig. Så nu är jag lite velig om jag ska byta till sittdelen redan nu eller vänta. Elsa blev 7 månader i förrgår men egentligen är hon bara 4,5 månad. Hur gamla var era barn när ni bytte till sittdel?
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Alwin va ca 6.5 månader när vi bytte han är 6 veckor för tidigt född. Men jag bytte för han va jätte förkyld och enda sättet att få honom att sova på dagen. Jag hade sittdelen men i liggläge med madrassen från liggdelen eftersom han va så liten.

Svar: Jag har bullat upp och grejat så hon halv sitter lite i liggdelen men det gick sådär. Hon hasade liksom ner. Hmm.... Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon sover ju så bra när hon sover i vagnen. Jag tycker det känns som hon är för liten fortfarande. =/
Simone

2014-04-04 @ 11:47:42
Postat av: Pernilla

Ja Simone, vet inte om du vill ha 22 år gamla tips 😜 men Rebecka var 4 månader när hon ville se ut och halvsitta då bytte vi. Emelie hade ingen liggvagn utan vi hade sittvagn med plant liggläge från början.

Svar: Jo Pernilla! Alla tips och råd är välkomna även fast dom är 22 år gamla ;)
Simone

2014-04-04 @ 14:39:13
Postat av: Emelie Kasunic

Vi bytte på till sittdel när thilda va 4 mån. Hon gallskrek i liggdelen. Men i början fick man bullra upp med massa saker. Och man behöver ju inte ha i fullt sittläge:)

Svar: På våran vagn finns det sitta, sitt/ligg och ligg läge. Och Sitt/ligg läget är perfekt! Jag tror vi kommer ha sittdelen kvar, om det inte funkar så byter vi till ligg igen ett tag till :)
Simone

2014-04-06 @ 20:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0