Stolar och bord.

Det börjar närma sig flytt här hemma på Fortunagatan och det är något vi ser fram emot! Dom 2 första rummen som vi kommer renovera är köket och matrummet. I matrummet kommer vi ha ett stort bord som Fredrik ska bygga. Jag kom på för länge sedan att den dagen vi flyttar till större så ville jag ha ett enkelt stort bord och visade honom hur det skulle se ut. Han bestämde att han skulle bygga detta bord, inte mig emot. Men nu börjar det här enkla bordet blir ett avanserat bord med marmor skiva och annat. Men den dagen det är dags att bygga så ska jag styra upp detta så jag får mitt enkla bord. Till det här bordet visste jag precis vad jag ville ha för stolar till. Jag ville ha pinnstolar, svarta har jag kommit fram till nu. Och nu när bordet har kommit på tal och blivit ritad så sa jag att jag fixar stolarna och visade en bild på hur det skulle se ut. Han trodde jag skoja. Pinnstolar? Aldrig! Vi ska ha skinnstolar. Var svaret. Hmm, så detta får vi ta tag i när rummet är färdigt. Men drömma och fundera kan man göra ett tag till!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Frisk

Hahaha, jag känner igen mig så väl! Det är precis samma sak här hemma! Jag har tänkt ut något bra i månader, kanske till och med ett år och så kommer Jocke och tror att han ska kunna ändra mitt tankesätt på en vecka eller en dag, det är tur att han kan erkänna att mina idéer oftast är lite mer genomtänkta och (oftast) bättre ändå! :)

Svar: Haha! Jag hoppas Fredrik tar sitt förnuft till fånga och går med på någon av dom stolarna jag lagt upp på bloggen. ;) Det går nog bra och ändra hans tankesätt och övertala honom ;)
Simone

2014-01-12 @ 00:01:03
Postat av: Kjerstin

Sådan far sådan son. :)

Svar: Ja verkligen! ;)
Simone

2014-01-12 @ 16:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0