Liten blir stor.

Nu ett tag så har jag funderat på om inte Elsa ska få flytta till eget rum. På kvällarna när Fredrik och jag går och lägger oss måste vi viska och vi kan inte kolla någon film i sängen för då börjar Elsa snurra runt i sin säng. Men igår morse när Elsa vaknade kl 6 av Fredriks alarm och var jätte trött och sur så bestämde jag mig. Nu är det dags för henne och flytta till sitt rum. Vi ville göra iordning hennes rum först innan hon flyttar in. Och i våran planering och ekonomi så skulle hennes rum bli renoverat regniga dagar i Augusti så rummet blev färdigt tills hennes 1 års dag. Men igår morse när hon sov sin morgon/förmiddagslur så funderade jag på hur vi ska lösa detta. Då vi ej vill att hon ska flytta in dit och sedan få flytta ut när vi ska renovera det. Då kan hon väl definitivt inte sova i vårat rum. I Elsas rum ska det vara 3 väggar som är vita och en fondvägg. Så ihelgen ska jag ånga ner tapet på dom 3 väggarna och bredspackla och sedan måla då vi har färgen hemma. Sen får fondvägg och golv köpas när vi känner att vi vill lägga pengar på det, typ i sommar. Lägga golv och sätta tapet tar typ 1-2 dagar så då kan hon ju fortfarande sova i sitt rum!
 
 
 
När Elsa sov sin eftermiddagslur igår så började jag flytta runt lite i hennes rum för att börja ånga ner tapeter. Men jag han inte långt innan Elsa vaknade och det inte blev mer gjort. När sambon kom hem höll han på och svimma så det såg ut i hennes rum! Så ihelgen ska han hjälpa mig tömma rummet och sedan kan jag sätta fart. Så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0