Det snöar, lycka!

Boxer.

Nu är den här! Våran boxer full med kanaler trodde vi. Men så var inte fallet! Fredrik sitter just nu i kö till kundservice. Fan att tekniken ska krångla!

Dags att STOR handla!

God natt!

Sista jobb natten för den här helgen, skönt! Som jag har längtat till denna natt. Imorgon står det mycket på schemat och framåt kvällen får jag träffa min andra halva. Jippi! Nu måste jag sova så timmarna går!

Godmorgon!

Nyss hemkommen från nattjobbet och har hoppat i min onepiece! Frukosten är fram dukad och jag är vrål hungrig!

Gofika med mamma.

Lördagsmorgon och jag har gymmet för mig själv!

God natt!

Det är en riktigt nöjd Simone som kryper ner i jobb sängen. Fredrik åkte till Stockholm i eftermiddags och kommer inte hem förns på Söndag. Det kanske jag inte är super nöjd över men jag ska göra det jag känner för i helgen och det är nog så lite som möjligt! Jag har spenderat kvällen hos Matilda med pizza och film, perfekt Fredag om ni frågar mig! Och nu när jag kom till jobbet vid 9 så fick jag reda på att jag fick semester över nyår och det betyder 1 veckas ledighet och Sälen! Nu kommer nog jobbhelgen gå som en dans så som den börja!

15 december är jag en äkta kommun arbetare!

Mitt färdmedel!

Igår var inte min dag. När jag skulle cykla från sjukhuset efter att ha besökt mormor så vred jag sönder nyckeln till cykeln i låset så det fick bli en promenad istället. Men i morse så tog jag en promenad dit och fick ut den trasiga nyckeln ur låset och låste upp med en ny nyckel. Tummen upp till mig!

Inte helt fel att börja dagen med ett bad!

Från jobbsängen!

Värmepannan på jobbet gick sönder i helgen så det är svinkallt här! Jag är glad att jag var ledig i helgen. Men imorgon kommer en ny panna och vi slipper frysa. Nu ska jag krypa ner under duntäcket! God natt.

Måndag.

Varför går lediga helger i sån fart? I Fredags var jag ute med arbetskamrater och hade så kul! I lördags så var jag och Fredrik till bauhaus och shoppade loss till vårat badkar. Som vi sedan installerade samma dag! Vi åt även massa godmat och firade våran 7 års dag. Och igår Söndag så fixade vi i ordning på balkongen och satte upp tavellister i vardagsrummet. Så nu är det mesta klart här hemma! Det känns som vi varit så effektiva denna helg. Om en stund ska jag hoppa upp på cykeln för att hälsa på mormor på sjukhuset innan jag drar iväg till jobbet och kör igång denna långa vecka.

Måndag: jobba 16-21 + natt.
Tisdag: jobba 16:30-21 + natt.
Onsdag: ledig.
Torsdag: ledig.
Fredag: jobba natt.
Lördag: jobba 16:30-21 + natt.
Söndag: jobba 17-21 + natt.

Fredag.

Vilken toppen början på ledig helg! Tvätt och träning avklarad och nu har jag gjort i ordning mig och blir snart hämtade av några tjejer. Jag ska nämligen ut med mina kollegor och äta och ha skoj! Inte trodde jag för 4 år sen när jag hade praktik där att jag skulle bli en av personalen!

Ny bebis!

Nu kom ett paket hem till mig. Och det innehöll inte vad som helst, utan en ny almanacka till nästa år som jag beställde förra veckan! Utan almanacka funkar inte jag. Den är så fin!

Nöjd tjej.

Förmiddags träning och lägenheten är nu städad och luktar gott! Nu slänger jag mig på soffan i pyjamasen med glass som är kvar sen i Måndags och kollar på tv tills sambon kommer hem!

Tisdag.

Dagens Simone.

Snart ska jag hoppa upp på cykeln för att möte Matilda och Lina och gå en sväng på stan!

Ny vecka!

Efter en toppen bra helg så fortsatte Måndagen så också. Förmiddags promenad med Matilda och sedan fick Lina med mig till gymmet, idag har jag verkligen rört på mig! Sedan hem och tog i tu med tvätt och plockade i ordning här hemma. Nu har jag och Fredrik landat i soffan med varsin kopp kaffe och te med pepparkakas glass. Spännande!

Världens bästa pappa & jag!

Har tittat bland massa gamla kort och hittade denna bild. Fiskelyckan är enorm!

En hel dag hos syster!

Tog tåget kl 9 imorse till syster i Norrköping. Vi började dagen med en frukost tillsammans innan vi begav oss mot stan för shopping! Och sedan har vi även hunnit med middag och fika innan jag nu ska fara hem med tåget! Börjar jobba kl 21, härlig dag!

Nya Simone.

I Fredags var jag hos frissan och blev brunhårig. Jag trivs som fan i färgen men det känns fortfarande ovant. Nu ska jag hoppa upp på cykeln och dra till jobbet, undra vad dom kommer tycka?

Min jobbvecka.

Måndag: 16-21 + natt.
Tisdag: Natt.
Onsdag: ledig.
Torsdag: p-möte 13-15.
Fredag: 13-21 + natt.
Lördag: 17-21 + natt.
Söndag: 17-21 + natt.

Nu har jag jobbat 7 veckor som nattarbetare och det går ju som en dans!

Jävla skit mun!

Jag har inflammation i hela gommen och bara jag nuddar med tungan så grinar jag illa. Har en salva som ska dämpa smärtan och skydda men jag känner ingen skillnad! Igår kunde jag äta frukost men sen var det bara vatten och blåbärssoppa som gick. Snacka om att jag var hungrig! Nu vaknade jag upp med världens huvudvärk och nästan ondare i munnen. Fan!

Rena.

Efter frukosten så hjälpte mamma mig och tvätta alla fönster i lägenheten. Så himla skönt och ha fått det gjort!

Söndag.

Snart kommer mamma över då jag ska bjuda henne på frukost med nybakat bröd!

En Fredag kväll hemma hos oss.

Monopol spelande, 3 rätters och mys med mitt hjärta. Inte helt fel!

God natt!

Nu ligger jag i jobb sängen för sista gången den här veckan. Bara 9 timmar kvar till helg!